Projekt
Niepubliczna Szkoła Podstawowa Akademia Montessori sp. z o.o. realizuje projekt pt.:
„Wzmocnienie kompetencji kluczowych uczniów i nauczycieli w Szkole Podstawowej Akademia Montessori w Pruszczu Gdańskim”.
Cel projektu:
Podniesienie jakości edukacji w Niepublicznej Szkole Podstawowej Akademia Montessori w Pruszczu Gdańskim poprzez rozszerzenie oferty edukacyjnej o zajęcia kształtujące kompetencje kluczowe oraz doskonalenie zawodowe nauczycieli i nauczycielek.
Grupy docelowe:
a) 129 uczniów i uczennic
b) 36 nauczycieli i nauczycielek
c) 40 rodziców/opiekunów (kobiet i mężczyzn)
Działania:
a) Uczniowie:
– zajęcia kształtujące kompetencje kluczowe w zakresie robotyki i programowania, algorytmów i kodowania, przedsiębiorczość, szachów, „Science”,
– wsparcie psychologiczno – pedagogiczne w zakresie zajęć logopedycznych, terapeutycznych z psychologiem/pedagogiem, treningu umiejętności społecznych, socjoterapeutycznych,
– zajęcia z doradztwa zawodowego.
b) nauczyciele i nauczycielki:
– studia podyplomowe – przygotowanie pedagogiczne,
– szkolenia w zakresie wspierania animacji migrantów,
– szkolenia terapia ręki,
– studia podyplomowe w zakresie doradztwa zawodowego,
– szkolenia – współpraca i rozwiązywanie sytuacji trudnych,
– studia podyplomowe wczesne wspomaganie oraz edukacja i terapia dzieci i młodzieży z zaburzeniami rozwoju,
– szkolenia NVC – porozumienie bez przemocy,
– szkolenia tutoring szkolny,
– szkolenia ADOS-2 – diagnoza kliniczna,
– wsparcia superwizora/mentora.
c) rodzice/opiekunowie:
– szkolenie pt.: „Szkoła dla rodziców”.
d) zakupy m.in.:
– zestawy LEGO Mindstorms do zajęć z robotyki i programowania,
– laptopy do programowania,
– kostki Rubika do algorytmów i kodowania,
– założenie ogrodu edukacyjnego przy szkole,
– altana ogrodowa pełniąca funkcję plenerowej sali lekcyjnej podczas zajęć w ogrodzie.
Planowane efekty i rezultaty projektu:
Efektem realizacji projektu będzie rozszerzenie oferty edukacyjnej w Niepublicznej Szkole Podstawowej Akademia Montessori w Pruszczu Gdańskim oraz podniesienie kwalifikacji i kompetencji nauczycieli i nauczycielek pracujących w szkole.
Zakładane wskaźniki produktu i rezultatu w projekcie.
a) uczniowie:
– Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem – 37 osób,
– Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym – 27 osób,
– Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 1 szkoła,
– Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem – 129 osób,
– Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu – 129 osób,
– Liczba osób obcego pochodzenia objętych wsparciem w programie – 5 osób,
– Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie – 10 osób,
– Liczba osób z krajów trzecich objętych wsparciem w programie – 5 osób.
b) nauczyciele:
– Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 36 osób,
– Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu – 36 osób.
Okres realizacji projektu:
01.08.2024 – 31.08.2027 r.
Projekt jest dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+).
Wartość projektu: 1 450 268,40 zł
Dofinansowanie z UE: 1 305 241,56 zł
Projekt jest dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Materiały szkoleniowe są przygotowywane z myślą o osobach z dysfunkcją wzroku. Budynek Szkoły, w którym odbywają się zajęcia spełnia Standardy Dostępności i jest dostosowany do potrzeb osób mających problemy w poruszaniu się w tym osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Każdy z Uczestników Projektu może zgłaszać specjalne potrzeby na adres mailowy: akademia.montessori.projekt@gmail.com lub bezpośrednio do Koordynatora Projektu.
