Jako magister socjologii z ukierunkowaniem ekonomicznym zdobywałam doświadczenie pracy w czołowych polskich firmach (m. in. Agora SA, Asseco Data Systems SA). Po urodzeniu swoich dzieci moje fascynacje wróciły do tych pierwotnych dotyczących właśnie dzieci, ich rozwoju i potencjału, który w nich drzemie. Śledziłam publikacje i autorów, wiedzę i badania zaczynając od książek duetu Mazlish i Faber (klasyka: “Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły”), Jaspera Juula itp. Będąc jeszcze na urlopie wychowawczym odbyłam praktyki w Przedszkolu Akademii Montessori, które zapoczątkowały moje metodyczne podejście do tematu. Znając moje zaangażowanie powierzano mi rolę opiekuna dzieci podczas zorganizowanych wyjazdów wakacyjnych, pełniłam również funkcję moderatora wakacyjnej formacji dla dzieci z klas IV-VI. Wzięłam udział w pilotażowym projekcie dotyczącym Asystenta Ucznia o Specjalnych Potrzebach Edukacyjnych. Umożliwiło mi to zdobycie doświadczenia w pracy z dziećmi w szkole podstawowej i dalsze rozwijanie ścieżki zawodowej w tym kierunku.
Metoda Marii Montessori pomaga mi dostrzec, wydobyć i rozwijać potencjał drzemiący w każdym dziecku. Spojrzenie z perspektywy potrzeb otwiera mi oczy na dzieci i trudności, z którymi się zmagają. Porozumienie bez Przemocy (NVC) umożliwia otwarcie się na siebie nawzajem i uszanowanie swoich granic. A neurobiologia genialnie umie to wszystko wytłumaczyć dzięki badaniom, które pokazują jak niesamowitym narzędziem jest nasz mózg.